TERAPIA KONTUZJI

Rehabilitacja sportowców

Ryzyko kontuzji zwiększa się z wielu powodów. Oprócz błędów treningowych (np. zbyt szybkie zwiększanie obciążeń, brak treningu uzupełniającego) dietetycznych czy technicznych (złe buty, źle dobrana rakieta i naciąg, źle zaplanowane cykle treningowe) częstą przyczyną pojawiającego się bólu są czynniki anatomiczne i biomechaniczne.

Dzięki fizjoterapii możemy działać zarówno leczniczo jak i profilaktycznie. Korygując napięcia w ciele i ograniczenia ruchu stawów, obniżamy ryzyko dalszego przeciążenia tkanek.

Gabinet specjalizuje się w leczeniu typowych kontuzji:

biegaczy, graczy squasha, tenisistów, piłkarzy, triathlonistów, pływaków

Dysfunkcje

+  Przeciążenia sportowe związane z bólem stawów kręgosłupa i miednicy, okolic pośladka, pachwin i stawów biodrowych,
+  Bóle tkanek miękkich uda (zespół pasma biodrowo-piszczelowego, urazy mięśni kulszowo goleniowych),
+  Stawów  kolanowych (urazy łąkotek, więzadeł ACL, MCL, LCL, PCL czy ból okolicy rzepki),
+  Ból podudzi (zwłaszcza przedniej i przyśrodkowej krawędzi kości piszczelowej tzw. shin splints),
+  Dolegliwości stóp (bóle pięty, stany zapalne powięzi podeszwowej oraz ścięgna achillesa, urazy stawów skokowych),
+  Bóle barku i okolic łopatki (zespół cieśni podbarkowej, przeciążenie stożka rotatorów)
+  Bóle stawów łokciowych (łokieć tenisisty, uszkodzenia chrzęstno kostne)
+  Bóle stawów nadgarstkowych i palców
+  Częste kolki, bolesne skurcze mięśniowe
+  Dolegliwości narządu ruchu jak złamania przeciążeniowe i stany zapalne kaletek, ścięgien, naderwania mięśni i więzadeł, skręcenia stawów, uczucie sztywności ruchu

Autoterapia

Każda osoba podczas terapii w gabinecie dostaje ćwiczenia domowe, których celem jest wspomaganie procesu regeneracji tkanek.
Poza ćwiczeniami profilaktycznych dowiesz się jak radzić sobie samodzielnie w przypadku niewielkich kontuzji. Poznasz skuteczny automasaż z użyciem foam rollera oraz piłek, prawidłową rozgrzewkę i rozciąganie, porozmawiamy także o niezbędnej odnowie biologicznej możliwej do wprowadzenia nawet w domu!