TERAPIA

Jak pracuję?

Terapia rozpoczyna się zawsze od funkcjonalnej diagnostyki (dokładny wywiad, ocena badań medycznych, badanie manualne). Pozwala to na indywidualne i prawidłowe dobranie metod postępowania leczniczego.
Głównym zadaniem terapii nie jest jedynie pozbycie się aktualnych dolegliwości, ale długotrwały efekt w postaci utrzymania zdrowia. Z tego powodu szczególnie zwracam uwagę na zmianę złych nawyków, takich jak: niedobór snu, nie właściwe odżywianie czy brak ruchu. Staram się, aby każdy kto odwiedzi gabinet znał lepsze sposoby na radzenie sobie ze stresem i cieszył się dobrym samopoczuciem oraz przede wszystkim zdrowiem.

Terapia oparta o 3 główne sposoby postępowania:

Zabiegi fizjoterapeutyczne
Terapia zaburzeń narządu ruchu, których objawami są ból, ograniczenie ruchomości stawów, wady postawy czy ogólne pogorszenie sprawności. Fizjoterapia dzięki możliwości oddziaływania poprzez ruch na tkanki miękkie (na różnych poziomach) i stawy, uwalnia pacjenta od bólu i przywraca prawidłową mechanikę pracy stawów. W celu wspomagania efektów terapii stosuje się specjalne plastry (kinesiotaping), które mają działanie korekcyjne, przeciwbólowe oraz przeciwobrzękowe. Metoda ta ma szerokie zastosowanie w sporcie jak i typowych urazach ortopedycznych (szczególnie w stanach ostrych w krótkim czasie po urazie).

FIZJOTERAPIA

Terapia manualna, kinesiotaping, masaż głęboki, ćwiczenia

OSTEOPATIA

Terapia czaszkowo – krzyżowa, terapia wisceralna,
osteopatyczne manipulacje kręgosłupa

Medycyna osteopatyczna
Osteopatia zakłada w swojej filozofii że ciało jest jednością i zawsze należy znaleźć przyczynę aktualnych dolegliwości, która często jest odległa od miejsca bólu. Bardzo delikatne techniki, wykonywane są rytmicznie lub poprzez zmianę ułożenia ciała. Ich głównym zadaniem jest rozluźnienie tkanek, poprawa krążenia płynów ustrojowych oraz oczywiście zniesienie bólu. Wpływ poprzez dotyk na narządy wewnętrzne, czaszkę czy kręgosłup jest bardzo duży i wspomaga organizm w autoregulacji przywracając homeostazę.
Terapia Ruchem
Terapia ruchem (poprzez ćwiczenia). Jest to trening, który stosuje się jako końcowy etap rehabilitacji lub wspomaganie sportowca w przejściu od kontuzji do treningu sportowego. Zabieg, dzięki specjalnie dobranym ćwiczeniom (w zależności od wskazań) zwiększa siłę mięśni, zakres ruchu stawów, przywraca prawidłową postawę, zmniejsza dolegliwości bólowe lub odtwarza prawidłową kontrolę nerwowo-mięśniową (kontrolę sekwencji ruchu). Jest to działanie profilaktycznie oraz usprawniające.

MEDYCZNY TRENING FUNKCJONALNY

metody stabilizacji kręgosłupa i stawów obwodowych